Facebook takes it all

De dominantie van alle aspecten van sociaal netwerken door de ‘grote spelers’ is al langer aan een geleidelijke evolutie bezig maar nu lijkt het dat Facebook toch wel een versnelling hoger schakelt.

Eén inbox voor alle platformen

Bedrijven besteden meer tijd dan ooit hun online aanwezigheid, dankzij een breed scala aan populaire communicatiekanalen. Vandaag gebruiken miljoenen bedrijven Facebook, Instagram en Messenger samen om met klanten te communiceren. 

Nu kunnen bedrijven hun Facebook-, Messenger- en Instagram-accounts koppelen, zodat ze communicatie over alle drie de kanalen in één plaats kunnen beheren.

De bijgewerkte inbox zal in de komende weken wereldwijd uitgerold worden naar alle gebruikers van de mobiele app ‘Pages Manager’, en zullen binnenkort beschikbaar zijn op andere apparaten. U kunt beginnen door uw Facebook- en Instagram-accounts te verbinden. Klik gewoon op het messaging-pictogram onderaan uw pagina terwijl u in de Pages Manager-app bent, en ga naar het tabblad Instagram waar u wordt gevraagd om in te loggen.

Instagram Stories

Per kanaal hanteer je het best een bepaalde strategie. Je publiek op Instagram benader je anders dan op Facebook. Maar wat als Facebook stories een stille dood aan het sterven zijn? “Dan integreren we gewoon Instagram Stories in Facebook!”, zei Zucky en ziedaar: Voortaan kun je je IG Stories meteen delen met je Facebookvolgelingen. Maar niet alleen Instagram is nauwer geïntegreerd In Facebook. Ook Whatsapp volgt de trend. In sommige Facebookaccounts vind je al de link naar je Whatsappaccount.

Bonfire

De nieuwe stand-alone groep video chat app Bonfire is opgedoken in de Deense Apple App Store.

Met de app kunt u tegelijkertijd videochats met meerdere mensen tegelijkertijd houden, maar u kunt ook Snapchat-achtige effecten toepassen en foto’s delen naar Instagram, Facebook en Messenger. Een toepassing om te volgen!

Eten bestellen

Mensen gaan al naar Facebook om erachter te komen wat ze kunnen eten door te lezen over nabijgelegen restaurants, en te zien wat hun vrienden zeggen over deze eetgelegenheden. Voortaan maakt Facebook het nog makkelijker. 

Het bestellen van eten voor afhalen of bezorgen moet eenvoudig zijn. Dat is het punt.

Facebook combineert opties uit een aantal Amerikaanse foodordering services zoals EatStreet, Delivery.com, DoorDash, ChowNow en Olo, evenals restaurants zoals Jack in the Box, Five Guys, Papa John’s en Panera, dus je hoeft niet te zoeken op meerdere plaatsen om te vinden wat je zoekt. Van lokale plekken naar nationale ketens, Facebook verbindt je met oude favorieten en nieuwe ontdekkingen in een paar klikken. 

Bijvoorbeeld, als u een account bij Delivery.com hebt, kunt u eenvoudig bestellen met uw bestaande login. Als u geen account hebt met die dienst, kunt u snel en gemakkelijk zich aanmelden zonder de Facebook app te verlaten. En net dat laatste is weer het doel van slimme Zuckerberg.

>>Het is chaos

About the author : info@kevinmollet.be

Kevin maakte de volledige digitale (r)evolutie mee waarbij hij als zesjarige in begin de jaren '80 reeds zijn eerste softwaretoepassingen programmeerde op de primaire homecomputers. Daarna maakte hij actief de opkomst van de intuïtieve en visual-driven operating systems mee en was hij een early adopter van internet. Later hanteerde hij deze kennis ook als (systeem)verpleegkundige bij de implementatie van diverse innovatieve toepassingen binnen een snelgroeiend ziekenhuis. Als lid van de stuurgroep 'Consumerization of healthcare' - waarbij heel wat disruptieve innovaties onderzocht worden - staat hij mee aan de wieg van het nieuwe digitaal in de ziekenhuizen, waaronder het inzetten van apps, robotica, wearables enz. Uiteraard is hij vanuit zijn functie als stafmedewerker PR & communicatie ook een sterke - maar realistische - believer van social media.